maandag 19 september 2016

Vrijwilligers zijn de toekomst van Winterswijk

Winterswijk heeft een rijk verenigingsleven. Hier ontmoeten mensen elkaar, helpen zij elkaar, hebben zij plezier en kunnen jong en oud van elkaar leren. Of het nu gaat om sport, muziek of hulp: de verenigingen zijn het fundament van ons mooie dorp en de buurtschappen. We verwachten nu we in de gemeente meer moeten doen met minder geld, dat verenigingen zelfs het fundament zullen blijken om zaken voor elkaar te krijgen, waar de gemeente niet langer toe in staat zal zijn.

De gemeente kan nog veel meer op aansluiten op verenigingen en hier gebruik van maken, vindt D66 Winterswijk. Initiatieven en ideeën die hier leven zouden veel meer ondersteund kunnen worden door de gemeente. Meer dan een luisterend oor te geven, vinden wij het stimuleren van eigenaarschap belangrijk. De mensen in de wijken weten precies wat er nodig is, daar is hoeven geen lange stukken over geschreven te worden of extra mensen voor aangenomen. Er zijn genoeg mensen die wat willen doen. Gemeente, maak daar gebruik van!

D66 wil de verenigingen  steunen waar zij dat kan, zoals zij dat altijd al heeft gedaan.